Niektoré firmy sa snažia získať náskok nad svojou konkurenciou a prilákať čo najlepších zamestnancov k sebe ponukou firemných benefitov. Alebo ich využívajú ako stratégiu, ako si svojich zamestnancov uchovať čo najdlhšie. Môže sa jednať o firemnú škôlku, jedáleň, odpočinkovú miestnosť alebo napríklad poukaz na manikúru. V zahraničí sa dokonca môžete stretnúť s takzvanou „pawternity leave“ – možnosťou vziať si voľno kvôli starostlivosti o domáceho maznáčika. Ako to ale s firemnými benefitmi bude ďalej?
Čo všetko môže byť firemným benefitom?
Svetlé zajtrajšky
Firemné benefity sú veľmi dôležité, pretože ukazujú, aká konkrétna firma naozaj je a ako jej záleží na jej zamestnancoch. Niektoré z benefitov sa môžu vzťahovať na fyzické a psychické zdravie zamestnancov, ich rodinný život alebo rodinné prostredie. Mnohé firmy boli kvôli pandémii nútené prehodnotiť svoj pohľad na svet a prispôsobiť sa. To so sebou prinieslo aj rozšírenie ponuky firemných benefitov a zameranie sa na blaho zamestnancov. Dá sa ale predpokladať, že nás v tomto smere čaká ešte ďalší vývoj. Ťažko povedať, či Slovenská republika pôjde v smere zahraničia. Takmer s istotou sa ale dá tvrdiť, že ponuka firemných benefitov sa aj u nás ešte rozšíri. Je teda možné, že oddychová miestnosť, sick days a možnosť využitia firemnej škôlky alebo firemného terapeuta bude čoskoro samozrejmosťou.